PRACOWNIA WARSZTATÓW ROZWOJOWYCH

 

WARSZTATY „ BLISKO NATURY”

To zajęcia rozwojowe dla dzieci i młodzieży, promujące bliski kontakt z naturą, zapobiegające zjawisku: ZESPÓŁ DEFICYTU NATURY, będącego wynikiem rozwoju cywilizacji i odsunięcia się od przyrody. Pojęcie to stworzone zostało przez Richarda Louv i opisuje szereg objawów niebezpiecznych dla rozwoju dzieci, takich jak zaburzenia na tle nerwowym, trudności z koncentracją, nadpobudliwość psychoruchowa, upośledzona sprawność fizyczna czy problemy ze wzrokiem.     ​

Uczestnicy warsztatów mają okazję do zapoznania się z nową niecodzienną wiedzą przyrodniczą, zdobywają również nowe umiejętności.​

Forma zajęć, wzbogacona o element aktywnej dyskusji, sprzyja autorefleksji, poznawaniu siebie, własnych potrzeb i emocji. 

Większość aktywności zaproponowanych na warsztatach ma formę kreatywnej zabawy, opartej na wielozmysłowym doświadczeniu otoczenia.

Zajęcia odbywają się w salach oraz na łonie natury: łąka, las, park, tereny zielone.

Warsztaty prowadzone są w formie zajęć GRUPOWYCH , wspierających rozwój i integrację dzieci, dostosowanych do wieku i liczebności grupy.

DO KOGO SKIEROWANE SĄ WARSZTATY ?

 

Warsztaty skierowane są  do placówek zainteresowanych rozszerzoną edukacją przyrodniczą dzieci, promowaniem zrównoważonego rozwoju dzieci w trosce o ich zdrowie fizyczne i emocjonalne. Do  osób zainteresowanych rozwojem osobistym, opartym o bliski kontakt z naturą.

ODBIORCY WARSZTATÓW

 

Dzieci, młodzież, osoby dorosłe. Uczniowie , wychowankowie przedszkoli, wychowankowie ośrodków opiekuńczych, terapeutycznych.

ROLA WARSZTATÓW

 
  • Rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań dzieci tematyką przyrodniczą.

  • Budowanie wrażliwości na przyrodę, szacunku dla przyrody.

  • Uspokojenie i wzmocnienie układu nerwowego.

  • Stymulacja zmysłów, usprawnienie narządów zmysłów.

  • Wzmocnienie koncentracji i umiejętności skupienia się.

  • Rozwój wyobraźni,  pomysłowości i inwencji twórczej.

  • Wzbogacenie zasobu wiedzy i umiejętności.

  • Rozładowanie negatywnych emocji.

  • Kształtowanie zdolności empatycznych.

  • Wzmocnienie motywacji, wiary we własne możliwości.

  • Budowanie umiejętności pracy w zespole, komunikacji interpersonalnej, nawiązywania pozytywnych kontaktów rówieśniczych.

W swojej praktyce wykorzystujemy wiedzę najnowszych badań naukowych, doświadczenia zdobytego na  licznych kursach edukacyjnych:

 

  • hortiterapii (terapii ogrodem)

  • sensoryki integracyjnej

  •  kinezjologii

  •  technik oddechowych

  • praktyki uważności Mindfulness

  • aromaterapii,  

  • praktyki ogrodniczej- architektury krajobrazu,

  • sztuki rękodzielniczej,

  • praktyki  nabytej podczas przeprowadzonych dotychczas zajęć z dziećmi.