PRACOWNIA WARSZTATÓW ROZWOJOWYCH
WARSZTATY „ BLISKO NATURY”
To zajęcia rozwojowe dla dzieci i młodzieży, promujące bliski kontakt z naturą, zapobiegające zjawisku: ZESPÓŁ DEFICYTU NATURY, będącego wynikiem rozwoju cywilizacji i odsunięcia się od przyrody. Pojęcie to stworzone zostało przez Richarda Louv i opisuje szereg objawów niebezpiecznych dla rozwoju dzieci, takich jak zaburzenia na tle nerwowym, trudności z koncentracją, nadpobudliwość psychoruchowa, upośledzona sprawność fizyczna czy problemy ze wzrokiem.
Uczestnicy warsztatów mają okazję do zapoznania się z nową niecodzienną wiedzą przyrodniczą, zdobywają również nowe umiejętności.
Forma zajęć, wzbogacona o element aktywnej dyskusji, sprzyja autorefleksji, poznawaniu siebie, własnych potrzeb i emocji.
Większość aktywności zaproponowanych na warsztatach ma formę kreatywnej zabawy, opartej na wielozmysłowym doświadczeniu otoczenia.
Zajęcia odbywają się w salach oraz na łonie natury: łąka, las, park, tereny zielone.
Warsztaty prowadzone są w formie zajęć GRUPOWYCH , wspierających rozwój i integrację dzieci, dostosowanych do wieku i liczebności grupy.
Warsztaty skierowane są do placówek zainteresowanych rozszerzoną edukacją przyrodniczą dzieci, promowaniem zrównoważonego rozwoju dzieci w trosce o ich zdrowie fizyczne i emocjonalne. Do osób zainteresowanych rozwojem osobistym, opartym o bliski kontakt z naturą.
Dzieci, młodzież, osoby dorosłe. Uczniowie , wychowankowie przedszkoli, wychowankowie ośrodków opiekuńczych, terapeutycznych.
Rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań dzieci tematyką przyrodniczą.
Budowanie wrażliwości na przyrodę, szacunku dla przyrody.
Uspokojenie i wzmocnienie układu nerwowego.
Stymulacja zmysłów, usprawnienie narządów zmysłów.
Wzmocnienie koncentracji i umiejętności skupienia się.
Rozwój wyobraźni, pomysłowości i inwencji twórczej.
Wzbogacenie zasobu wiedzy i umiejętności.
Rozładowanie negatywnych emocji.
Kształtowanie zdolności empatycznych.
Wzmocnienie motywacji, wiary we własne możliwości.
Budowanie umiejętności pracy w zespole, komunikacji interpersonalnej, nawiązywania pozytywnych kontaktów rówieśniczych.
hortiterapii (terapii ogrodem)
sensoryki integracyjnej
kinezjologii
technik oddechowych
praktyki uważności Mindfulness
aromaterapii,
praktyki ogrodniczej- architektury krajobrazu,
sztuki rękodzielniczej,
praktyki nabytej podczas przeprowadzonych dotychczas zajęć z dziećmi.